Státní fond dopravní infrastruktury nabízí dotační příspěvek na financování opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu či orientace včetně bezbariérové úpravy chodníků. Podávání žádostí je možné do 27. 6. 2025!
Dotační příspěvek se vztahuje na akce zaměřené na zvýšení bezpečnosti dopravy nebo jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace podél silnic I., II., III. třídy nebo vybraných místních komunikací, a dále akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy a jejího zklidnění na silnicích I., II. nebo III. třídy, popř. na místních komunikacích.
Jednotlivé akce mohou být zařazeny do následujících oblastí:
První oblast tvoří opatření na výstavbu nebo rekonstrukci chodníků, přičemž akce oblasti I musí tvořit jednu celistvou a propojenou bezbariérovou pěší trasu.
Druhou oblastí jsou potom opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy. Akce oblasti II může obsahovat i větší počet samostatných úprav. Předmětem jsou akce investičního i neinvestičního charakteru, jako například:
Žadatel může v rámci jedné žádosti o poskytnutí příspěvku předložit maximálně jednu Akci oblasti I a jednu nebo i více (bez omezení jejich počtu) Akcí oblasti II.
Jednotlivé žádosti budou posuzovány v rámci bodového hodnocení, přičemž žádost musí dosáhnout minimálního bodového hodnocení 40 bodů. Maximální počet je 100 bodů, jejichž přidělení se řídí vybranými hodnotícími kritérii.
Příspěvek je možné čerpat na uznatelné náklady vzniklé nejdříve po 6. březnu 2025.
K žádosti je nutné předložit kompletní projektovou dokumentaci, která bude schválená ve stavebním nebo společném řízení ve smyslu právních norem a respektující požadavky na bezbariérové užívání staveb (ČSN 73 4001).
V případě zájmu o zajištění dotace, či jen o nezávaznou konzultaci Vašeho záměru, se na nás neváhejte obrátit. Zařídíme kompletní dotační management, od přípravy projektu, zajištění potřebných stanovisek a příloh, sčítání intenzity pěší dopravy, po podání žádosti, přípravu výběrového řízení, včetně kompletní administrace projektu.