Státní fond dopravní infrastruktury nabízí dotační příspěvek pro financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty pro rok 2026. Podávání žádostí je možné do 16.6.2025, výše podpory je až 90 %!
Dotační výzva je zaměřena na podporu realizace těchto aktivit:
Cílem realizace projektu je zvýšení bezpečnosti cyklistů, případně chodců. Příspěvek je možné čerpat na uznatelné náklady vzniklé nejdříve po 6. březnu 2025.
Jednotlivé žádosti budou posuzovány v rámci bodového hodnocení, přičemž žádost musí dosáhnout minimálního bodového hodnocení 30 bodů. Maximální počet je 100 bodů, jejichž přidělení se řídí vybranými hodnotícími kritérii.
K žádosti je nutné předložit kompletní projektovou dokumentaci, včetně stavebního povolení či obdobné rozhodnutí dle stavebního zákonaa oceněného soupisu prací.
V případě cyklistické stezky budované na opuštěném drážním tělese bývalé celostátní nebo regionální dráhy za podmínky, že délka této cyklistické stezky bude minimálně 1 km, lze Příspěvek poskytnout až do výše 90 % celkových uznatelných nákladů.
Cyklistická stezka je ve smyslu zákona o pozemních komunikacích a vyhlášky č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, místní komunikací IV. třídy nebo veřejně přístupnou účelovou komunikací, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel.
Ochranný jízdní pruh pro cyklisty je jízdním pruhem pro cyklisty na místní komunikaci nebo na silnici II. nebo III. třídy vyznačeným pouze vodorovnou dopravní značkou č. V14 „Jízdní pruh pro cyklisty“, která je na vozovce vyznačena pomocí vodorovné dopravní značky č. V2b „Podélná čára přerušovaná“. Ochranný jízdní pruh pro cyklisty může být doplněn vodorovnou dopravní značkou V19 – Prostor pro cyklisty.
Oprava je činnost směřující k odstranění účinku částečného opotřebení nebo poškození cyklistické stezky za účelem jejího uvedení do předchozího nebo provozuschopného stavu. Jedná se o změnu dokončené cyklistické stezky, při které se zachovává vnější ohraničení cyklistické stezky, a při které se zlepšují její parametry a zvyšuje bezpečnost provozu. Uvedením do provozuschopného stavu se rozumí provedení opravy cyklistické stezky i s použitím jiných než původních materiálů, dílů, součástí nebo technologií, pokud tím nedojde k jejímu technickému zhodnocení.
Rekonstrukce je technické zhodnocení cyklistické stezky (investice), které představuje zásahy do cyklistické stezky s cílem obnovení, případně i zlepšení jejích užitných vlastností, mající za následek změnu či rozšíření jejího účelu nebo technických parametrů, při současném splnění podmínky, že takto provedené změny nevylučují cyklistickou stezku z předmětu financování ze SFDI s ohledem na její účel.
Vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty je jízdním pruhem pro cyklisty na místní komunikaci nebo na silnici II. nebo III. třídy vyznačeným vodorovnou dopravní značkou č. V14 „Jízdní pruh pro cyklisty“, která je na vozovce vyznačena pomocí vodorovné dopravní značky č. V2a „Podélná čára přerušovaná“, případně doplněná vodorovnou dopravní značkou č. V1a „Podélná čára souvislá“, současně se svislou dopravní značkou č. IP 20a „Vyhrazený jízdní pruh“.
Pokud máte zájem o zajištění dotace, či jen o nezávaznou konzultaci Vašeho záměru, neváhejte se na nás obrátit. Zařídíme kompletní dotační management, od přípravy projektové žádosti, zajištění potřebných stanovisek a příloh, po podání žádosti, přípravu výběrového řízení, včetně kompletní administrace projektu.